Kiezen is voor onze mind moeilijk, omdat je inherent aan iedere keuze ook iets los moet laten
Kiezen in een wereld vol met keuzes.
Het wordt ons niet makkelijk gemaakt, en toch is het noodzakelijk. Kiezen geeft voor jezelf en voor je potentiële klant houvast. Niet een beetje van alles, maar gericht, gespecialiseerd, uniek en authentiek.
Dit is waar een ondernemer zich in dient te onderscheiden. Helemaal in de overvolle, onoverzichtelijke zorg. Waar je kiest wordt je aantrekkelijk.
Wat je kiest
is je aantrekkingskracht
Bang om los te laten
In de praktijk blijkt dat we keuzes maken ontzettend moeilijk vinden. Iedereen herkent dit, als het aanbod reuze is, kiezen we of niet of de oude bekende weg. Terwijl er zoveel moois naast ‘de bekende weg’ te ontdekken valt.
Als ondernemer kun je de klant helpen keuzes te maken. Door je aanbod kleiner te maken. Overzichtelijk en helder. Niet 10 mogelijkheden om met je samen te werken. In mijn wereld als fysiotherapeut zie je dit veel gebeuren. Iedere praktijk heeft een ‘specialist’ in huis op elk gebied. En specialist voor longklachten, een specialist voor de wervelkolom, een specialist voor schouders.
Maar ben je dan nog aantrekkelijk?
Concullega’s
Specialisten zijn aantrekkelijk op zich, maar de vraag is of je als bedrijf een specialisme uitstraalt. Als het voorbeeld bij de fysiotherapie praktijken is het geen aantrekking meer. Iedere praktijk heeft dit namelijk.
Wanneer ben je dan wel aantrekkelijk?
Keuzes maken is bepalen wat je niet meer gaat doen. Als praktijk of als ZZP’er. Waar je energie wint en verliest breng je in kaart. Je kiest de strategie om meer te doen waar je blij van wordt met als gevolg dat je energieverlies steeds minder wordt.
Geld is ook energie
Strategie wil je ook inzetten op inkomsten. Kun je met dezelfde uren meer inkomsten genereren? Wat heb je dan te doen? (Of te laten)
Ng uitdagender is met minder uur meer inkomsten genereren. En als je nu denkt dat dit niet mogelijk is, dan is je mind de beperkende factor.
Daar waar je een verdienmodel nog effectiever kan maken, moet je dit doen! Het is vaak onze oude overtuiging die blijft vasthouden aan hoe het was. Terwijl nieuwe manieren voor het oprapen liggen.
Hoe dit specifiek voor jou kan werken leg ik uit in het gratis E-Book: de fundering voor een stabiel groeiende dienstverlening.
Wil je weten hoe dit specifiek voor jou kan werken? Stuur me een bericht en we plannen een vrijblijvende telefonische afspraak van 20 min.
Je mind is vaak
de beperkende factor als het over bedrijfsgroei gaat
Ben jij een klassieke ondernemer?
Klassieke ondernemers zijn voor mij ondernemers die handelen naar hoe het altijd geweest is. Vaak is dit voor dienstverleners
- Uurtje factuurtje
- Veel uren maken
- Maximaal maandinkomsten (als gevolg van uurtje factuurtje)
- Geen tijd voor innovatie (werken aan je bedrijf in plaats van in je bedrijf)
Of wil jij een ondernemer zijn die het doet op haar/ zijn manier?
Met een unieke en authentieke uitstraling van de brand die je zelf ontwikkeld hebt? En die ondernemer die aantrekkelijk is voor een specifieke doelgroep, omdat die doelgroep bij je hoort?
(En je daar dus ook geen energie verliest maar alleen maar super geïnspireerd door raakt!)
Zet die stap.
Kies voor je eigen ontwikkeling, want jij bent de enige die deze groei nog tegenhoudt. Niemand anders.
Heb je een persoonlijke vraag?
Mail me hier
Wil jij je bedrijf vanuit jouw visie strategisch laten groeien?
Lees hier m’n aanbod om samen te werken.
Of download nu jouw exemplaar en ga direct aan de slag!