• thuis
  • BUSINESS
    • E-Book: In 8 stappen ondernemen vanuit jouw kracht
    • BUSINESS.Opstelling
    • BUSINESS.TRAJECT
  • Content
    • YouTube
    • Magazine
    • Blog
  • Over Ivanka
    • Review
  • Contact

AANMELDEN MAILINGLIJST

  • thuis
  • BUSINESS
    • E-Book: In 8 stappen ondernemen vanuit jouw kracht
    • BUSINESS.Opstelling
    • BUSINESS.TRAJECT
  • Content
    • YouTube
    • Magazine
    • Blog
  • Over Ivanka
    • Review
  • Contact
  • Blog
  • Blog

Fundering

  • 23 maart 2020

Soms voel ik me stabiel, sterk en maximaal in vertrouwen
Soms niet

Als dienstverlener ben ik op mijn best
als ik goed in mijn vel zit
Ik denk dat we dit allemaal herkennen

Mijn prioriteit in deze fase is dus ook
IK
Mijn gezondheid
Mijn energielevel hoog houden

Dan kan ik de allerbeste dienstverlener zijn
voor iedereen die mijn dienst juist nu kan gebruiken

Helpen

We zijn opgeleid tot ‘helpers’. Mensen helpen die het even niet meer weten, begrijpen of gewoonweg een luisterend oor wensen. Wij als hulpverleners en dienstverleners helpen graag.
Maar bij het helpen hebben we ook de grote neiging om de verantwoordelijkheid te dragen.
Verantwoordelijkheid op herstel. Verantwoordelijkheid of een klant vooruit gaat. Verantwoordelijkheid of de herstel – snelheid conform het protocol gaat. Wij dragen de verantwoordelijkheid.

Niet logisch

Als je even uitzoomt en naar ons gedrag kijkt is dit natuurlijk heel gek. Persoonlijk ga ik ervan uit dat het lichaam altijd vóór je werkt. Nooit tegen je. Pijn is een signaal waar we naar moeten leren luisteren. Je lichaam vertelt je een noodzakelijk verhaal. Je kunt ervoor kiezen om niet meteen te luisteren. Om je aandacht naar de waan van de dag te brengen. Maar je lichaam wint het uiteindelijk altijd. Het gaat namelijk gewoonweg harder schreeuwen. En als je na herstel gewoon weer de draad oppakt, heeft je lichaam weer de langste adem.

Als hulpverlener kun je de zorg en het herstel dus niet overnemen van de klant. Die verantwoordelijkheid kunnen wij helemaal niet dragen. We hebben te leren de verantwoordelijkheid bij de klant te laten. Vertrouwen geven aan de klant dat je lichaam precies aangeeft wat de bedoeling is. In herstel. Op lange termijn. De klant is de grootste meester van zijn lichaam. Gebruik dit gegeven. Zie iemand als gelijke en help waar je denkt dat de informatie schort. De perceptie van jou als hulpverlener en van de klant worden uitgedaagd. Niemand weet het beter. Samenwerken is het doel.

Samenwerken is vertrouwen in je klant

Door de verantwoordelijkheid letterlijk bij de klant te leggen geef je hiermee ook vertrouwen. Als je een kind continue voorzegt dat 6×9 54 is, zal het deze som niet eigen maken. Met revalideren is het in mijn beleving net zo.
Ik vind het ook moeilijk controle los te laten, waar ik weet dat het voor de klant alleen maar helpend is. Op korte en lange termijn.

Misschien heb jij hier ook ervaring mee. Loop je ook tegen dezelfde dingen aan.
En loop je -soms- ook te stoeien met verantwoordelijkheid dragen en geven…

 

Heel dankbaar🙏🏻
als je het wilt laten weten 💞


Samenwerken

Lichamelijke klachten

Heb je vragen, op basis van gezondheid -of lichamelijke pijn- stel ze gerust door me te mailen!
Wil je meer weten over de F.E.M-Methode die ik ontwikkeld heb? In dit overzicht kun jij zelf invullen waardoor jouw pijnklachten gevoed worden. >>F.E.M. – Methode

Ondernemen vanuit intuïtie 

Mijn lichaam is ook leidend in de keuzes die ik voor mijn onderneming maak. Ben je nieuwsgierig hoe ik je kan helpen volgens je intuïtie te ondernemen? => Lees hier meer

 

 

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ivanka
  • thuis
  • BUSINESS
  • Content
  • Over Ivanka
  • Contact

Input your search keywords and press Enter.